رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی برای خرید گوشت مرغ + ویدئو جولان سکه طلا همچنان در کانال ۴۰ میلیون تومان | حباب سکه تخلیه نشد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

نمایشگاه طلا در مشهد؛ شلوغ، اما بی فروغ + فیلم

  • کد خبر: ۱۹۷۹۵۲
  • ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۲
نمایشگاه طلا در مشهد؛ شلوغ، اما بی فروغ + فیلم
هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر در مشهد آغاز به کار کرده و با وجود استقبال خوب مردم، اما به دلیل قیمت بالای طلا، تمایلی از سوی مردم برای خرید این کالا دیده نمی‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، از ابتدای سال جاری با ثبات قیمت ارز و طلا، بازار طلا نیز دچار رکود شده و داد و ستد به خصوصی در آن صورت نمی‌گیرد. مردم که در سال‌های اخیر به دلیل افزایش مدام نرخ تورم، با خرید طلا در کنار استفاده‌های زینتی از آن، سرمایه‌گذاری می‌کرده و یا بهتر است بگوییم، نرخ واقعی سرمایه خود را حفظ می‌کردند.

از ابتدای سال که جاری نرخ طلا ثابت مانده، مردم دیگر اشتیاقی برای تبدیل پول و نقدینگی خود به طلا و جواهر ندارند و این کالا، فعلا حالت سرمایه‌گذاری خود را به نوعی برای مردم از دست داده است. هرچند با نوسانات اندک، برخی از مردم در ترس از افزایش ناگهانی قیمت طلا، به خرید آن رو می‌آوردند، اما بخش زیادی از مردم در حال حاضر برای حفظ سرمایه خود از خرید طلا منصرف شده‌اند، مگر اینکه استفاده زینتی از آن داشته باشند.

در این اوضاع، هشتمین نمایشگاه تخصصی فلزات گران‌بها، طلا و جواهر و نقره از ۹ آذر ماه در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد آغاز به کار کرده و تا ۱۲ آذر ماه نیز فعالیت دارد. برپایی نمایشگاه امیدی در میان فروشندگان بازار طلا به وجود آورد تا با ارائه و تنوع محصولات خود شاید بتوانند علاقه‌مندان به این کالای پر زرق و برق را مجددا مجذوب خود کنند، اما گویا قیمت سرسام آور آن کماکان مردم را از خرید طلا منصرف کرده و صرفا به عنوان بازدیدکننده در این نمایشگاه حاضر می‌شوند. خبرنگار شهرآرانیوز در این رابطه با حضور در نمایشگاه تخصصی طلا و جواهر با برخی از فروشندگان و غرفه‌داران حاضر در این نمایشگاه به گفتگو پرداخته که مشروح آن را در ادامه می‌خوانید:

تقی‌زاده، مدیر یکی از غرفه‌های حاظر در این نمایشگاه تصریح کرد: تعدادغرفه‌ها، فروشندگان و تنوع کالا‌ها در این نمایشگاه نسبت به سال‌های گذشته بیشتر بوده است. متاسفانه نوسانات قیمت طلا در خرید مردم تاثیرداشته است و مردم سردرگم مانده‌اند که چه زمانی خرید خود را انجام دهند. استقبال مردم از این نمایشگاه خوب بوده، اما مردم صرفا به بازدید و تماشای جنس‌ها اکتفا می‌کنند.

وی ادامه داد: صنعت طلاسازی در ایران پیشرفت کرده است. مردم نیز به دنبال کار جدید و متفاوت هستند. در حال حاضر مردم نیز به دنبال کار‌های بدون اجرت و بدون درصد هستند تا فقط سرمایه‌گذاری داشته باشند.

خانی، مدیر یکی دیگر از غرفه‌ها بیان کرد: هدف ما از شرکت در نمایشگاه این بوده که برند ما شناخته شود و مردم با محصولات ما آشنا شوند.
وی افزود: استقبال مردم خوب بوده، اما توان خرید مردم پایین است و طلا با شیب ملایم در حال خارج از سبد کالای مردم است، البته باید به این نکته توجه کرد که بهترین کالا برای سرمایه‌گذاری طلا است.

حسین‌زاده، مدیر یکی دیگر از غرفه‌های حاضر در این نمایشگاه خاطرنشان کرد: نمایشگاه امسال با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد، اما با توجه به افزایش قیمت طلا، نمایشگاه بیشتر بحث نمایشگاهی داشت و حالت ویترین پیدا کرده بود و خرید آنچنانی رخ نمی‌داد.

وی گفت: مدت‌ها قیمت‌ها ثابت است و خرید و فروشی اتفاق نمی‌افتد. طلا یک کالای زینتی و لوکس محسوب می‌شود و مردم هم ضرورتی در خریدش نمی‌بینند. مردم دیگر برای زینت به ندرت از طلا استفاده می‌کنند، اگر خریدی هم صورت بگیرد برای سرمایه‌گذاری است.

حسین‌زاده افزود: طی دو سه ماه اخیر اگر طلا بخواهد همین روند را ادامه دهد، خرید طلا قطعا آخرین مرحله خرید مردم می‌شود و به کالای لوکسی تبدیل می‌شود که شاید برخی از اقشار جامعه سال‌ها امکان خرید آن را نداشته باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->